PERSONEELSBLAD

Wilt u een personeelsblad voor uw bedrijf, maar u weet niet waar te beginnen?

Wilt u als bedrijf professioneel communiceren met uw werknemers en alle stakeholders?

Dan bent u bij ons aan het juiste adres. Vertelpunt specialiseert zich al jaren in personeelsbladen in Limburg, met name in B2B.

Personeelsbladen zijn het ideale communicatiemiddel

Het is onze stellige overtuiging dat ieder zichzelf respecterend bedrijf, en dus ook het uwe, nood heeft aan een intern communicatiemiddel waardoor iedereen in het bedrijf – van hoofdkantoor tot werkvloer – op de hoogte blijft van het reilen en zeilen binnen de firma. Dit communicatiemiddel moet uw visie, de vooropgestelde doelen, de weg erheen en de economische situatie (in zoverre van belang voor de stakeholders) schetsen. Daarnaast is het een instrument om binnen uw bedrijf aan community building te doen, afdelingen korter bij mekaar te brengen, het bedrijf zichtbaarder te maken voor de eigen mensen.

 

Personeelsblad = community building

Een gedrukt bedrijfsmagazine blijft het ideale middel om te communiceren omdat het tastbaar is, op tafel kan blijven liggen en ook gelezen kan worden door de gezinsleden van het personeelslid. Dit bedrijfsmagazine moet dan wel aan een aantal voorwaarden voldoen. Het moet een echt magazine zijn met een gevarieerd aanbod aan vlot geschreven artikels. Het bevat een mix van bedrijfseconomisch nieuws, management artikels, reportages van op de werkvloer en HR-verhalen.

 

Organisatie ontlasten

Vertelpunt neemt de taak van het realiseren van zo’n personeelsblad meestal over van – al té druk bezette – management assistants of HR-managers. Ons engagement is dat er op de vooropgestelde tijdstippen een personeelsblad verschijnt, zonder dat de organisatie overbelast wordt.

Onze werkwijze

• Ieder nummer wordt inhoudelijk vastgelegd door een redactieraad.
• De Vertelpunt redacteur gaat vervolgens aan de slag om interviews af te nemen, foto’s te maken en eventueel toegeleverde teksten te redigeren.
• De teksten worden ter controle voorgelegd aan de redactieverantwoordelijke die ze verspreidt over de betrokken personen.
• De gecorrigeerde teksten en de foto’s worden in een lay-out gegoten die is aangepast aan de huisstijl van het bedrijf.
• De lay-out wordt ter goedkeuring voorgelegd.
• Na een goed voor druk wordt het magazine gedrukt en geleverd.

Klaar om jouw bedrijfsverhaal te ontdekken?

We komen graag bij je langs. Het kost je niets, enkel een tas koffie. Met melk en suiker, graag.

Pin It on Pinterest