Wie zijn jullie?

Wij zijn Dirk en Marijke, vader en dochter team achter Vertelpunt communicatie- en adviesbureau. Wij zijn copywriters en vooral vertellers, zoals wij dat noemen. Als je meer over ons wil lezen, check dan de over ons pagina, bezoek ons op Facebook of Pinterest.

Waar bevinden jullie zich?

Wij werken vanuit Bree (Dirk) in Limburg en Berlijn (Marijke). In de zomer van 2018 verhuist Marijke naar de chocoladefabriek in het mooie Nerem (Tongeren). Wij spreken meestal bij de klant af.

Wat doen jullie?

Wij helpen bedrijven beter communiceren met prospecten, klanten, werknemers en externe partijen (zoals leveranciers). Onze manier van werken is uniek omdat we altijd vanuit het bedrijfsverhaal starten: het verhaal rond jouw bedrijf en wat jou uniek maakt in de markt. Het bedrijfsverhaal is de basis van alle communicatie- en marketingacties. We zijn (SEO) copywriters met jarenlange ervaring in de journalistiek en communicatiewereld. Onze meerwaarde is dat wij met de blik van een buitenstaander kijken naar jouw onderneming, de sterktes eruit halen en die op de best mogelijke manier communiceren via de meest geschikte kanalen.

Wie zijn jullie klanten?

Onze klanten zijn KMO’s, vooral in Limburg, die meer met hun communicatie en marketing willen doen. Vaak hebben ze een goed lopende zaak, maar beseffen ze ook dat je vandaag de dag actief moet communiceren om klanten te winnen en aan je te binden. Ze willen meer van hun ideale klanten bereiken én converteren via (online) kanalen, zoals een website, social media, nieuwsbrieven en persrelaties. Wij hebben ook veel ervaring opgebouwd in het schrijven van personeelsbladen.

Wat is copywriting?

Copywriting betekent over het algemeen het schrijven van teksten voor een promotioneel of marketingdoel. Als copywriters kunnen wij jouw websites, blogs, persberichten, brochures, e-mails, whitepapers, casestudy’s, videoscripts, LinkedIn-profiel, of jouw Facebook-statusupdates schrijven.
Goede copywriting zorgt ervoor dat de voordelen van jouw product of dienst duidelijk en overtuigend zijn en drijft mensen aan om actie te ondernemen – of dat nu is om zich aan te melden bij jouw mailinglijst (via je website) of om jouw producten en diensten te kopen.

Hoeveel kost het?

Wij hebben een heel redelijk uurtarief (tussen de 65 en 75 euro) voor copywriting als je ons enkel voor een bepaalde copywriting opdracht wil inhuren.

Maar meestal hanteren we een vast bedrag per project. In de offerte geven we dan heel duidelijk aan wat PRECIES de kosten van elk afzonderlijk item omvatten. De eindprijs omvat alles wat we nodig hebben om de teksten te schrijven, plus vergadertijd, onderzoekstijd, schrijftijd en wijzigingen.

De prijs hangt af van hoe ingewikkeld het project is (meer onderzoek of meer creativiteit vergt meer werk), frequentie (hoe meer schrijfwerk voor 1 project, hoe sneller we kunnen werken omdat er minder naslagwerk bij te kijken komt) en de deadline (moet iets heel snel gaan zonder dat dit op voorhand gemeld was, waardoor er avond- of weekendwerk bij te kijken komt, dan wordt dit extra aangerekend).

Als we met klanten een communicatietraject ingaan dan beginnen we met het bedrijfsverhaal en de elevator pitch. Eens we dit scherp hebben pakken we de teksten van de website, brochure, etc. aan. We bieden een onderhoudscontract voor het schrijven van blogposts aan die we dan ook via jouw social media kanalen verspreiden. Als je die nog niet hebt, dan kunnen wij die ook opzetten. In overleg bespreken we welke kanalen het meest geschikt zijn. Ook het aanknopen van persrelaties behoort tot het standaard communicatietraject.

Na een kennismaking-gesprek maken wij een communicatieplan op maat op voor jouw bedrijf. Onze uitgebreide offerte sturen we alvorens we eraan beginnen. De prijs verandert dan niet meer zodat er geen onaangename verrassingen voor je zijn aan het einde van het project.

Vergeleken met andere copywriters en communicatieadviseurs in Limburg, zijn onze tarieven erg schappelijk voor de gemiddelde KMO. Wij weten ook dat ondernemers vaak geen grote marketingbudgetten hebben. Daarom proberen we er samen het meeste uit te halen.

Meer lezen? Dit interessant artikel van een Nederlandse collega is verhelderend wat prijzen van copywriters betreft.

Waarom zou ik een copywriter inhuren?

Je hebt allicht al eens voor een leeg wit blad gezeten. Je ging eens eventjes opschrijven wat jouw commerciële boodschap, je mission statement, je waardes … zijn. ’s Nachts lig je er van wakker en ’s anderendaags zitten er enkel proppen papier in je prullenmand. Hoeveel tijd heb je intussen al verloren? En hoe duur is jouw tijd? Je eigenlijke werk blijft zich maar opstapelen. Schrijven – of beter: niet schrijven – kost tijd. Kostbare tijd!

Hij vult dat blanco blad met overtuigende teksten die lonen.

Als er een computer geprogrammeerd moet worden, een domotica installatie geplaatst, een auto onderhouden of hersteld, een balans opgemaakt… huren we specialisten in. Maar schrijven… Tja, dat kan iedereen. Dat hebben we in het eerste en tweede leerjaar geleerd.

Het is misschien een beetje cru gesteld, maar het is effectief de redenering van velen wanneer ze moeten betalen voor copywriting.

Nochtans is een copywriter ook een specialist, met name in het verkopen met teksten. Ook schrijven is een expertise. En waarschijnlijk niet die van jou. Volg daarom, ook wat betreft je bedrijfsboodschap, diezelfde redenering en laat een externe copywriter over uw business schrijven.

Weet je waarom het zo moeilijk is als zaakvoerder zelf een tekst over jouw onderneming te schrijven?

Omdat je er veel te diep inzit. Je weet te veel. Je bent al jaren met je business bezig, hebt enorm veel expertise opgebouwd en bent een crack in je vak. Maar hierdoor heb je ook de basis verloren. Door alle kennis zie je het fundament van je merk niet meer. En net dát is waar prospecten nood aan hebben. Een duidelijk merk met een duidelijke boodschap.

Die krachtige boodschap halen wij voor jou naar boven.

Wat leveren jullie diensten me op?

1) Het werk wordt snel en pijnloos uitgevoerd

Wees eerlijk tegen jezelf, je hebt waarschijnlijk geen tijd om de klus zelf te klaren. Er zijn altijd andere, belangrijkere zaken die om je aandacht vragen.

2) Je onderscheidt je bedrijf van de vele concurrenten

Als copywriters hebben wij een unieke aanpak die veel resultaat oplevert: wij beginnen altijd met het bedrijfsverhaal, met de zoektocht naar wat jou als bedrijf uniek maakt en onderscheidt van de concurrentie.

3) Je leert je bedrijf beter kennen

Soms heb je een externe expert nodig om naar de ‘bigger picture’ van jouw bedrijf te kijken. Jij zit er al jaren in en voor jou is alles dagelijkse kost geworden. Vanuit een dergelijk perspectief is het ontzettend moeilijk om een communicatie- en marketingstrategie op poten te zetten, laat staan een wervende tekst te schrijven die jouw bedrijf het best omschrijft. Vaak beseffen onze klanten ook niet welke zaken interessant zijn om te communiceren met de buitenwereld, bijvoorbeeld met de pers. Door onze jarenlange journalistieke ervaring weten wij wat nieuwswaardig is.

4) Je communiceert op een professionele manier met klanten, werknemers en stakeholders

Het is tegenwoordig de normaalste zaak dat je als bedrijf regelmatig communiceert met de buitenwereld. Het helpt niet alleen om jouw diensten of producten te verkopen, maar het is ook een instrument om binnen jouw bedrijf aan community building te doen, om afdelingen dichter bij mekaar te brengen, en het bedrijf zichtbaarder te maken voor de eigen mensen. Goede communicatie verbetert het imago van je bedrijf.

5) Je laat je website voor jou werken

Een website is meer dan een digitale brochure. Veel ondernemers denken dat een website ‘af’ is eens dat hij gebouwd is en online staat. Maar het tegendeel is waar! Je moet je website voor je laten werken. Als je bezoekers eenmaal op je website krijgt wil je ook dat ze klanten worden door de kopen of contact op te nemen. Het design van de website alleen zal mensen niet overtuigen. De teksten die op je website staan doen dit wél, die moeten overtuigen en de juiste antwoorden geven op de vragen die bezoekers hebben.

6) Je converteert website bezoekers tot klanten door de juiste vragen te beantwoorden 

Hoe zorg je ervoor dat jouw prospecten jouw website vinden? Heel simpel. De meeste mensen die op internet zitten, zijn op zoek naar informatie. Ze hebben een probleem en willen hier zo snel mogelijk een oplossing voor. Beantwoord hun vragen op je website. Door hun vragen te beantwoorden bouw je vertrouwen op. Regelmatige, goede content via blogposts is de beste manier om hoger te ranken in Google. Je weet dat ranking uiteindelijk meer verkeer naar je site zal opleveren. Zoekmachineoptimalisatie is iets waar je als ondernemer niet omheen kan.

Hoe kan je een goede tekst schrijven over iets waar je niets van af weet?

Heel simpel: juist omdat wij niets over jouw zaak weten kunnen we een goede tekst schrijven. Hoe meer je weet over een onderwerp, hoe meer details er in je hoofd zitten en hoe minder makkelijk je tot de essentie komt. Je weet simpelweg te veel om een tekst op papier te krijgen die kort en krachtig is.

Wij hebben doorheen de jaren voor klanten uit de meest gevarieerde branches geschreven. Zelfs als jouw business volledig nieuw is voor ons lukt het ons om snel tot de kern van de zaak te komen en de complexiteiten van jouw vakgebied onder de knie krijgen. Dat is wat een goede copywriter onderscheidt van een gewone copywriter: de juiste vragen stellen om ervoor te zorgen dat we niet alleen jouw branche, maar ook jouw merk en klanten écht begrijpen. Onze journalistieke (Dirk) en wetenschappelijke (Marijke) achtergrond helpen ons hier een handje in.

 

Klaar om jouw bedrijfsverhaal te ontdekken?

We komen graag bij je langs. Het kost je niets, enkel een tas koffie. Met melk en suiker, graag.

Pin It on Pinterest