i

COPYWRITING

Tekstschrijver gezocht?

Zit je met de handen in het haar omdat je een tekst moet schrijven voor je bedrijf?

Ken je de frustratie van een leeg wit blad dat maar niet met zinnen gevuld wil worden?

Iedereen denkt dat hij goed kan schrijven. Immers, we kunnen allemaal Nederlands spreken en onze spelling is ook wel in orde. Het schrijven van de tekst voor een folder/website/nieuwsbrief/reclamecampagne kan toch niet zo moeilijk zijn, toch?

Nou, helaas, zo simpel is het niet. Er is een groot verschil tussen het kunnen neerpennen van woorden die wel ergens op lijken en het schrijven van leuke, engagerende, interessante kopie die echt een product, dienst of persoon verkoopt.

Copywriting waarvan je blij wordt! En vooral: die je klanten overtuigt om actie te ondernemen. 

Een goede tekst vertelt jouw boodschap

Copywriting is het zoeken naar het verhaal van een bedrijf, persoon, product, evenement en dat op een creatieve manier neerschrijven. Het naar boven halen en creatief formuleren van die boodschap is een gave én een specifieke vaardigheid die wij bij Vertelpunt onder de vingers hebben. Dirk Hermans was twintig jaar actief als freelance journalist voor onder andere Het Belang van Limburg en Omroep Limburg. Marijke Hermans gebruikt haar jarenlange ervaring als onderzoeker om SEO teksten te schrijven waar Google dol op is.

Samen met de opdrachtgever gaat Vertelpunt op zoek naar die éne boodschap die het bedrijf, persoon, product, evenement … uniek maakt. Die boodschap gieten we in een korte, heldere tekst.

Wij hebben jarenlange copywriting ervaring met grote en kleine bedrijven. Wij schrijven copy voor:

  • Online inhoud en blog berichten (SEO copywriting)
  • Print en druk advertenties
  • E-mails en nieuwsbrieven
  • Persberichten
  • Personeelsbladen
  • Brochures en verkoopdocumentatie
  • Evenement reportages
  • (Online) reclamecampagnes

Wij schrijven jouw tekst

Wij zijn gespecialiseerd in vijf kerngebieden:

  • Commerciële copywriting voor ondernemers en bedrijven (KMO’s): we creëren wervende teksten die niet alleen uw merk verkopen maar ook uw klanten betrekken. Onze kerncompetentie is het schrijven van bedrijfsverhalen
  • SEO copy: aan de hand van zoekwoorden onderzoek schrijven wij teksten waar Google van houdt. Dit zijn teksten die geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines om op die manier je website naar de top van de organische zoekresultaten te brengen.
  • Personeelsbladen: wij schrijven teksten voor het intern communicatiemiddel bij uitstek, het personeelsblad. Wij interviewen het management, werknemers en klanten om persoonlijke verhalen te vertellen die de bedrijfscultuur ten goede komt. Klanten worden zichtbaar, eigen werknemers weten waarvoor ze werken en leren het bedrijf en elkaar kennen. 
  • Nieuwsbrieven: wij beschrijven jouw bedrijfsnieuws dat klanten, leveranciers en/of prospects mogen/moeten weten. Het verhoogt de doorzichtigheid van je onderneming naar de buitenwereld toe en helpt bij het opbouwen van een positief en dynamisch imago.
  • Persberichten / Persrelaties: wij schrijven persberichten en gebruiken onze jarenlange ervaring als journalist om de persberichten te verspreiden. De pers kan een machtige bondgenoot zijn van jouw bedrijf.  Je creëert gratis reclame en bouwt aan het imago van je bedrijf.

Waarom een copywiter inhuren?

Stel, je verkoopt keukens met werkbladen van composiet-HPL met decoratieve geïmpregneerde papierlagen die onder hoge druk en temperatuur zijn samengeperst tot een homogene plaat. Ik zie de potentiële klant al de wenkbrauwen fronsen: ‘Wablief??’

De copywriter zal schrijven: “Mevrouw, u zult zich de koning te rijk voelen zonder slaaf te zijn van uw keuken. Want composiet-HPL heeft een luxe uitstraling, en is toch krasvast, waterdicht en onderhoudsvriendelijk.”

Empathie

De kerncompetentie van een copywriter is empathie. Daarmee kruipt hij zowel in jouw ‘producthoofd’ als in het ‘voordelenhoofd’ van uw klanten. En slaat hij de brug tussen de twee.

Is een copywriter duur?

Je hebt allicht al eens voor een leeg wit blad gezeten. Je ging eens eventjes opschrijven wat jouw commerciële boodschap, je mission statement, je waardes … zijn. ’s Nachts lig je er van wakker en ’s anderendaags zitten er enkel proppen papier in je prullenmand. Hoeveel tijd heb je intussen al verloren? En hoe duur is jouw tijd? Je eigenlijke werk blijft zich maar opstapelen. Schrijven – of beter: niet schrijven – kost tijd. Kostbare tijd!

Die verborgen kosten vermijd je met een externe tekstschrijver. Hij vult dat blanco blad met overtuigende teksten die lonen.

Maar als er een computer geprogrammeerd moet worden, een domotica installatie geplaatst, een auto onderhouden of hersteld, een balans opgemaakt… huren we specialisten in. Maar schrijven… Tja, dat kan iedereen. Dat hebben we in het eerste en tweede leerjaar geleerd.

Het is misschien een beetje cru gesteld, maar het is effectief de redenering van velen wanneer ze moeten betalen voor copywriting.

Nochtans is een copywriter ook een specialist, met name in het verkopen met teksten. Ook schrijven is een expertise. En waarschijnlijk niet die van jou. Volg daarom, ook wat betreft je bedrijfsboodschap, diezelfde redenering en laat een externe copywriter over uw business schrijven

Onze andere diensten

Webdesign & SEO

Op basis van je bedrijfsverhaal bouwen we een online aanwezigheid op via een SEO geoptimaliseerde WordPress website

Bedrijfsverhaal

Wij zoeken het unieke en authentieke verhaal achter jouw bedrijf of onderneming en zetten dit in als basis voor een krachtig marketing en communicatieplan

Social media

Op basis van je bedrijfsverhaal bouwen we een social media strategie op die jouw naamsbekendheid vergroot en toelaat relaties met klanten op te bouwen en te onderhouden

Klaar om te communiceren?

We komen graag bij je langs. Het kost je niets, enkel een tas koffie. Met melk en suiker, graag.

Pin It on Pinterest